2015 m. spalio 20 d., antradienis

#Uni, uni uniformos

Visada bijojau, kad mokykloje įves tvarką dėvėti uniformas. Neįvedė. Tačiau, pakeitęs mokyklą aš paragavau šios "laimės". Apskritai nemėgstu tų beveidžių formalių rūbų, kuriuos reikia dėvėti per prievartą. Jie dažniausiai nepatogūs ir "pilki". Bet kas keista, tokie man tinka... Aišku, dauguma šaukia, kad uniformos yra gerai, nes išblukina socialinius kontrastus, materialinę nelygybę tarp mokinių. Tai pagrindinis argumentas mokyklinių uniformų šalininkų. Atsiprašau, ką? Gal mokyklos nuotraukoje visi ir atrodo panašūs. Iš tolo. Tačiau realybėje taip nėra. Nėra lygybės. Mobilieji telefonai, apyrankės, auskarai, mokymo priemonės, sportinė apranga, galų gale - batai... Šie dalykai atvaizduoja tai, ką norima užtušuoti. Tad ne. Nemanau, kad uniformų įvedimas mokykloje gali panaikinti mokinių materialinę nelygybę. 

2 komentarai:

  1. man uniformos patinka, nors tokios dėvėti ir neteko (tik darbe :D), tačiau man atrodo, kad jos priduoda kažkokios disciplinos, vienybės ir įsipareigojimo jausmą, nes tu kaip ir esi paženklintas, jog priklausai tai bendruomenei.. (na, bet čia jaučiu tik man taip :D). Suprantama, kad tai priklauso ir nuo sąmoningumo lygio, kiek tu gerbi ir myli įstaigą, kurioje mokais, kiek nori būti jos dalmi :) na, žinoma, retam ta įstaiga yra mokykla.. bet va, atkreipiau dėmėsį, kai mokiausi Vilniuj, tai labaaaai daug studentų dėvėjo VU džemperius ar marškinėlius :) aš tai pati visus ketverius metus svajojau įsigyti KHF džemperį (daug fainesnis nei VU filologinio :P), bet ar tai pinigų nebūdavo, arba jau nebebūdavo džemperių :D bet liaudis juos dėvėjo tik ypatingomis progomis, sesija, metų pradžia, pabaiga, renginiai, na, ir pirmakursių kuratoriai :D aš vis neprarandu vilties įsigyti tokį :D

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Butent man, kaip truputi lasvamaniui, nepatinka butu kazkokios sistemos sraigteliu. Ypac kai tai lekstai deklaruojama kazkokiu rubu. Man tai asocijuojasi su dirbtinumu, mechaniskumu ir sabloniskumu. Prijauciu labiau chaosui. O sistemos dvelkia monotoniskai - nudiena... O del VU dzemperiu... Musu kurse juos isigijo tie, kurie megsta studentauti, o ne studijuoti. Ir dazniausiai jais isreiskiamas snobizmas: "Ale ziurek, as studijuoju prestiziniame univere". Is to iseina, kad yra mokslas propaguojamas vos ne kaip preke...

      Nezinau kodel, bet uniformos man kaip kalejimas. Nezinau kodel...

      Panaikinti

#Noriu saulės

Kiekvieną rudenį jaučiu stiprų saulės šviesos deficitą. Pradedu plaukioti melancholijos baseine. Atėjus žiemai plaukiojimas tampa nardymu. T...