2016 m. kovo 2 d., trečiadienis

#Pirmoji pažintis su knyga

Mano pažintis su knyga prasidėjo nuo pasakos. Aiškiai prisimenu, kai eidavau į mažą ir ankštą Visalaukės kaimo biblioteką. Kai praverdavau duris, mane pasitikdavo seno popieriaus kvapas. Tai svajonių, nuotykių ir spalvų kvapas - mąsčiau tada. Išsirinkęs knygas eidavai į autobusų stotelę galvodamas, ką tos knygos, gulinčios kuprinėje, man žada. Ar tai bus istorija su laiminga pabaiga? Tas malonus jaudulys ilgai neišblėsdavo. Vakarais, kai tėvai būdavo laisvesni, pradėdavau zyzti, kad jie man paskaitytų. Iš karto jie man skaitė. Dažniausiai mama, nors ji nemokėdavo gerai skaityti lenkų arba lietuvių kalbomis. Na, o vėliau tėvai vis rėčiau man paskaitydavo. Tada sekė ilgą pertrauką nuo knygų. Po jos aš nusprendžiau, kad pats sau skaitysiu pasakas. Vieną dieną, paėmęs knygą, pasislėpiau mokykloje ir perskaičiau pasaką. Supratau, kad mano apetito knygoms ši pasaka nenumalšino. Vėl žygiavau mintyse šypsodamasis į biblioteką. Prisimenu, kai pravėręs bibliotekos duris, mane visada pasitikdavo giedras  bibliotekininkės veidas. Ji iš tikrųjų džiaugėsi, kad kažkas skaitydavo knygas. Pamažu aš tapau reguliariu bibliotekos lankytoju. Vieną kartą aš buvau pasiskolinęs eilėraščių knygą su geltonu viršeliu. Nors skaičiau ją labai trumpai, bet knygos viršelis baisiai išsipurvino. Tada bijojau grąžinti ją atgal. Ir ne be reikalo. Kai grąžinau eilėraščių knygą, bibliotekininkė mane perspėjo, kad taip su knygomis elgtis negalima. Tai kažkiek užpūtė skaitymo liepsną. Vėl sekė ilga pertrauka nuo knygų. Tačiau aš visada grįždavau prie jų. Su naujuoju etapu aš vis daugiau perskaitydavau. Pamilau Roald Dahl knygas. Iš karto perskaičiau šio autoriaus knygą "Matilda", vėliau "Čarlis ir šokolado fabrikas". Šis autorius tikrai genialus. Deja, man nepavyko perskaityti visų jo knygų. Ir tik todėl, kad jų nebuvo bibliotekoje. Neseniai patikrinęs - nudžiugau. Šis autorius ir toliau rašo knygas vaikams... Atsimenu knygelę, kuri mane, dar vaiką, baisiai įbaugino. Ji privertė mane galvoti apie mirtį, kuri vaikystėje yra lyg tolimas aidas. Knygoje buvo pasakota apie senutę ir senuką, kurie dažnai ginčydavosi kas pirmas mirs. Vieną kartą juos aplankė mirtis. Nors jie juos neįsileido ir pasislėpė, bet mirtis įsigudrinusi nusprendė įlipti pro kaminą. Taip... Ta knyga įpūtė į mano vaikišką galvą nihilistiškų jausmų...

Tiek daug prisiminimų apie vaikystės knygas... 



4 komentarai:

  1. Pas mane šeimoje visi labai skaitantys, tad tam, kad negaištų laiką ir man skaitytų visokias pasakas, o patys galėtų skaityti tai,kas tėvams patinka, jie mane ankstokai išmokė skaityti :D ale, imk knygą ir pati skaitykis :D Na, bet tikrai nesigailiu. Žinai, manau, pas skaitančius žmones yra didesnis tikėjimas tais vadinamais idealais, ir dėl to jie turi tam tikro nesugadinto naivumo, gal net ir tikėjimu žmogaus gerumu :) nes nu.. juk knygos negali meluoti :D O Roald Dahl knygos vienos iš pačių pačiausių, tokios nestandartiškos ir kvapą gniaužiančios. Man labai patiko "Raganos" :D Tą turbūt vienu prisėdimu kaip iš bibliotekos parsinešiau ir perskaičiau. Šiaip smagu buvo skaityti šį tavo įrašą. Tikrai maloni ta atmosfera bibliotekos. Tik baisu, kas su jomis dabar daroma. Įsivaizduok, vien Šakių rajone per praeitus metus uždarė net 17 bibliotekų! O ką kalbėt apie visos Lietuvos situaciją. Kaip mane pjauna toks dalykas. XXI amžius, bet kultūra ir švietimas tuoj bus prieinamas tik didmiesčiams.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Atsimenu ta epizoda su paveikslu... Kai raganos ikalinta mergaite jame gyveno... Man, kaip vaikui, tai pasirode labai siurpu... :D

      Tai ne tik bibliotekos uzdarinejamos, bet ir muziejai. As irgi nesuprantu kas cia darosi...

      Panaikinti
    2. Taip, man tos "Raganos" irgi pakankamai šiurpios buvo :D Taip, Kaune senamiestyje net du muziejai uždaromi, kapec.. :D

      Panaikinti

#Noriu saulės

Kiekvieną rudenį jaučiu stiprų saulės šviesos deficitą. Pradedu plaukioti melancholijos baseine. Atėjus žiemai plaukiojimas tampa nardymu. T...