2016 m. balandžio 27 d., trečiadienis

#Patyčios

Užvakar turėjau netikėtų svečių. Vienas iš jų - mažas berniukas su kuriuo mane sieja giminystės ryšiai iš mamos pusės. Tas berniukas labai nuoširdus ir man pasakojo kaip jam sekasi mokykloje.




 
- Mane dažnai muša vaikai mokykloje, - prisipažino atsidusęs. - Vieną kartą man net bėgo kraujas iš nosies. Ech... Kaip man viskas nusibodo...

Kai jis man tai pasakė aš sustingau ir nieko nesugebėjau jam pasakyti. Ką aš jam galėčiau patarti jeigu pats kentėjau patyčias. O be to, man tėvai tik sakydavo: "Ignoruok!". Niekada jiems nesakiau, kad kentėjau patyčias, bet jie patys nujautė kodėl aš ateidavau iš mokyklos tuščiomis akimis. Apie savižudybę galvojau n kartų. Bet kažką sau padaryti nesugebėjau, nes esu bailys.

Kai pagalvoju apie tai, ką jis man pasakojo, jaučiuosi liūdnas ir prislėgtas. Tikriausiai todėl, kad nekenčiu patyčių. Taip pat klausimas kaip padėti tokiems vaikams, kurie kenčia patyčias ir smurtą mokyklose? Tos patyčių ir smurto prevencinės akcijos man kelia juoką. Aišku, geriau jau kalbėti apie tai, negu apskritai nieko nedaryti. Tačiau ar tokios akcijos yra efektyvios? Atsimenu mokykloje vyko tarptautinis projektas. Jame dalyvavo, jeigu gerai atsimenu, Čekija, Rumunija, Lenkija... Puikiai atsimenu, kad filmavome filmus apie patyčias ir smurtą mokykloje. Filmavime pagrindinius vaidmenis atliko būtent tie, kurie labiausiai ir tyčiojosi iš visų. Ironiška, a-ne? Tie, kurie tyčiojosi iš kitų ir smurtavo aktyviausiai dalyvavo projekte, o po projekto ir toliau darė savo...

O aš dar kartais pagalvoju būti mokytoju iš idėjos... Idėja eiti mokytojauti, kad stabdyti patyčias. Tačiau kas būtų jeigu jau būčiau mokytoju ir priėjęs vaikas man prisipažintų, kad yra mušamas? Kas būtų jeigu jam neturėčiau ką pasakyti? Ir kaip aš spręsčiau šią problemą? Net nežinau... Bet jei pamatyčiau per pamokas patyčių apraiškas iš karto stabdyčiau pamoką ir pradėčiau skaityti moralus...

2 komentarai:

  1. Žinai, tokiu atveju tingint mokytis istorijos, kai kurie galėtų tuo naudotis :D specialiai ką nors erzinti, kad tave užkabint :D Mes panašiai elgėmės su viena dėstytoja, nes ji šiaip labai plepi, tai tik užsimink apie kokias nors vertimų problemas su klientais, tai viskas, gali susidėt manatkes ir atsipūst :D O mokykloje tai pamenu, su viena dėstytoja praeidavo eurovizijos tema :D O jei rimtai, tai labai sunku išnaikinti tą piktžolę dėl patyčių. Visą tai yra atsinešama iš namų. Laimingas vaikas iš kito vaiko nesityčios. Pamenu mokyklos laikus, kai sulaukdavau ale patyčių, tačiau būtent jų ignoravimas man padėjo. T.y. būtent parodymas tiems negudručiams, kad man visiškai vienodai, ką jie ten šneka. Įsitikinę, kad man tikrai nusispjaut, susirado kitą auką. Aišku, visokios pravardės tai išliko, ko gero, net iki šiol, bet man ir dabar vienodai ant tų žmonių :D šiaip džiaugiuosi, jog nebuvo prieinama iki smurto, nors iš kitos pusės, dar neaišku, kuris kurį :D Atsimenu, kad tik viena mokytoja nuoširdžiai stengėsi kalbėtis su vaikais, kad nebūtų patyčių. Ji tikrai niekada nepraeis pro šalį, jei kas nors ką nors užgaulios. Ji nepatingės sustoti ir išrėžti moralą, bet tą tokį gerą. Prisimenu, kad per jos pamokas niekas nesipešdavo, ir apskritai disciplina buvo auksinė, nes visi žinojo, jog kitoks elgesys bus netoleruojamas. Tačiau vienas mokytojas, deja, yra labai mažai. Kai pati dirbau mokykloje, buvau pakraupus nuo tos mokyklos politikos. Labiausiai mane pjovė - negirk mokinio. Galvojau, kad dirbu kažkokiam kolūky, o ne švietimo įstaigoje. O visokios vadinamos razborkės yra paliekamos vaikams. Ir nesvarbu, ar išdaužys vienas kitam dantis, ar šiaip apsižodžiuos. Ale, nėra reikalo kištis. Ir tai yra baisu ne tik dėl pačio fakto, o būtent dėl to, kad tokia įstaiga kaip mokykla, iš esmės vadinama vaikų antrais namais, jei kitą kartą ne pirmais, bet vaikas jaučiasi tuose namuose nesaugus. Tai kažkokios bado žaidynės, o ne namai. O tos akcijos.. Na, kaip tu ir sakai, geriau nei nieko, tačiau manyčiau, kad šiais klausimais reikia kalbėtis su kiekvienu vaiku atskirai. Nes bendrai pateikiama informacija - patyčios blogai, tolygu "rūkymas kenkia".

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. tai ir pas mus budavo taip mokykloje, kad kai kurie mokytojai nesikisdavo. O kam? Rami galva.

      Panaikinti

#Noriu saulės

Kiekvieną rudenį jaučiu stiprų saulės šviesos deficitą. Pradedu plaukioti melancholijos baseine. Atėjus žiemai plaukiojimas tampa nardymu. T...